čtvrtek 6. prosince 2007

Stěhování den 2, jak psát z Google Talku na ICQ a o upgrade Abasu

Jak jsem se včera vrátil ze služebky (nad očekávání brzy - už okolo sedmé), pohled na firemního kombíka ve mě spustil další stěhovací amok. Skončil jsem v jednu v noci stěhováním našeho malého chlupáče - byl z toho chudáček trochu vyjevený, ale myslím, že se mu na novém líbí. Takže jsme v noci poprvé spali všichni čtyři na České.

Dnes se ovšem stalo taky několik zajímavých věcí. Předně - Google ve webovém rozhraní k talku zprovoznil něco jako "AIM transport". Takto napsáno to nevypadá moc sexy, ba dalo by se říct, že průměrný čtenář mého blogu "neví, která bije", tak to trochu rozvedu. AIM je zkratka pro AOL Instant Messaging, a AOL je právě ta firma, která koupila před pár lety izraelské ICQ - což už je u nás zkratka o dost známější. A znamená to tedy to, co to evokuje - tedy že se dá psát z Google talku na ICQ a naopak? Ano, je to přesně tady toto - a je to paráda. V konfiguraci si člověk zadá svoje ICQ číslo a heslo a šup, v talku má kontakty z ICQ - je vedle nich takový AOL panáček a dá se na ně normálně psát, přijímat, člověk vidí jak jsou online a offline - super. Dojem trochu kazí podpora pouze ve webovém prostředí ("tlustí" klienti zatím ICQ kontakty nevidí) a nemotorná práce s kontakty - třeba jsem nepřišel na to, jak kontakt smazat a při přidávání se nový kontakt nezobrazí v seznamu - jestli se čeká na autorizaci, nebo jestli to vyhazují do koše nevím - ale myslím, že jsem jeden kontakt přidal.

Taky provádíme upgrade Abasu. Popravdě jsem čekal, že to půjde líp, ale není to zase taková bída. Do desíti to snad zmákneme - teď jsme pustili upgrade na ostrého klienta. Otázkou je, jestli věnovat upgradu jeden den za rok, nebo jestli upgradovat půl dne jednou za dva měsíce - jak jsme dělali u Norisu. Zatím mi víc vyhovuje roční cyklus. Jo a upgrade je taky celkem dobrá záminka proto, aby se člověk z toho stěhování nezbláznil - je dobré si máknout i jinde.

Žádné komentáře: